معرفی کتاب DEFORM 3D
 
ساخت وتولید-قالب سازی
نحوه طراحی وساخت قالب های صنعتی-پروژه-کاتالوگ

عنوان کامل کتاب: آموزش شبیه سازی فرایندهای شکل دهی با نرم افزار المان محدود DEFORM 3D

مولفین: کارن ابری نیا ، آرمان خاتونی ، مجید ارگنجی

ناشر: نوآور

امروزه تحلیل اجزای محدود یک روش مهندسی بسیار قدرتمند ، دقیق ، پرکاربرد و متداول برای تحلیل عددی سازه ها ، پدیده ها و فرایندهای مختلف در همه حوزه های مهندسی است. یکی از حوزه های مهم در مهندسی مکانیک و مواد متالورژی ، شکل دهی فلزات است که به لحاظ فیزیکی پدیده ای پیچیده است.

در میان نرم افزارهای متعدد موجود برای مدلسازی ، شبیه سازی و تحلیل فرایندهای شکل دهی ، نرم افزار DEFORM 3D دارای قابلیت های ویژه‌ای است که بخصوص آن را برای تحلیل فرایندهای شکل دهی حجمی (Bulk forming processes) بسیار مناسب ساخته است.

در واقع نرم افزار DEFORM 3D محیطی مجازی را فراهم نموده است که مهندسان و طراحان و متخصصین می‌توانند فرایندهای شکل دهی فلزات را در آن شبیه سازی نموده و بخصوص در زمینه طراحی قالب و ابزار به سعی و خطا بپردازند و هزینه های تولید را به شدت کاهش دهند. نکته کلیدی در استفاده از نرم افزار DEFORM 3D برای فرایندی مثل فورج، اعمال کلیه شرایط مرزی ، خواص و رفتار ماده ، شرایط دمایی ، مش‌بندی ساده هندسه قطعه کار و قالب و ابزار به صورت آسان و کاربرپسند است ، همچنین یکی از ویژگی هایی که این نرم افزار را از دیگر نرم افزارهای المان محدود مجزا می سازد خاصیت مش بندی مجدد می باشد که برای شبیه سازی فرایندهای شکل دهی ویژگی بسیار مناسبی می باشد. البته برای استفاده جامع تر از این کتاب علاوه بر انواع فرایندهای فورج ، شبیه سازی فرایندهای دیگر شکل دهی از قبیل کشش ، نورد ، شکل دهی چرخشی ، اکستروژن و نیز فرایند ماشینکاری در فصل های مختلفی از کتاب ارائه شده اند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 9:3 قبل از ظهر
رضاآذری

درباره وبلاگ


باعرض سلام وخوش امد گویی هدف از ایجاد وبلاگ ارتقا سطح دانش بازدید کنندگان وتبادل اطلاعات می باشد باتشکر:رضاآذری کارشناس ماشین ابزار از دانشکده فنی مشهد reza_azary@yahoo.com
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساخت وتولید-قالب سازی و آدرس rezaazary.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1